Blog

BRAINPOINT Zaventem op rekeninguittreksel

Geschreven door Joost van Ommen op Tuesday 05 February 2019 om 14:00 uur.
Wanneer U bij een betaling op Uw rekeninguittreksel BRAINPOINT Zaventem ziet staan dan betekent het dat U met de bankpas een betaling heeft gedaan bij een handelaar met een betaalterminal van Brainpoint. Veel winkels, restaurants en standhouders tijdens beurzen- en evenementen huren de betaalterminals van Brainpoint. Door de hoogte van het betaalde bedrag en de datum van betaling weet U meestal direct al wel bij welke handelaar U de Bancontact betaling heeft gedaan. Mochten er toch vragen over zijn dan kunt U natuurlijk ook altijd contact opnemen met Brainpoint zodat wij kunnen uitzoeken waar de betaling precies plaatsvond. Het beste is wanneer U daarbij beschikt over de datum van de betaling en het nummer van de betaalterminal ofwel het terminalnummer. Dit terminalnummer staat meestal niet op Uw bankuittreksel maar Uw bank kan U dit nummer altijd geven.

Blog

Geschreven door Wim op Monday 29 December 2014 om 16:23 uur.


Gebruik van Brainpoint betaalterminal in het buitenland

Geschreven door Joost van Ommen op Wednesday 22 January 2014 om 15:00 uur.
Klanten van Brainpoint huren steeds vaker een betaalterminal voor gebruik tijdens beurzen en evenementen in het buitenland. Dat werkt uitstekend. Natuurlijk hebben Nederlanders, Fransen of Duitsers geen Belgisch Bancontact-pasje bij zich. Toch kunnen deze mensen afrekenen via een Brainpoint betaalterminal. Dat komt doordat de transacties worden afgewikkeld via het internationale Maestro systeem. Dus of het nu om klanten in België, Frankrijk, Spanje of andere Europese landen gaat, wanneer er een Maestro logo op hun bankpasje staat, kunnen zij afrekenen via de mobiele Brainpoint betaalterminal.

Toch zijn er inmiddels ervaringen waarop wij in dit blog even willen wijzen. België is een echt Bancontact land. Iedere Belg boven de 18 jaar heeft eigenlijk wel een bankpasje op zak. Wanneer ergens een electronische betaling moet worden gedaan dan zal de Belg daarvoor meestal direct het bankpasje tevoorschijn halen om via Bancontact te betalen. In het buitenland is dit vaak toch niet helemaal hetzelfde. Zo blijken heel veel klanten in Frankrijk graag met de credit card te willen betalen in plaats van met de bankpas. Ook in Groot Brittanië heeft bijna iedereen wel een bankpasje op zak, maar toch betalen veel meer klanten er graag met VISA en Mastercard dan wij in België gewend zijn.

Gezien het bovenstaande adviseren wij klanten die de Brainpoint betaalterminal in het buitenland willen gebruiken om indien mogelijk ook credit cards te laten activeren op de terminal. Dat vergroot de kans op succesvolle verkopen nog verder. Het activeren kan simpel door op het Brainpoint bestelformulier aan te geven dat U ook credit cards wilt kunnen accepteren. Wel is belangrijk dat de activatie van credit cards alleen mogelijk is wanneer U over een aansluitovereenkomst voor VISA en Mastercard beschikt. Die heeft U wanneer klanten nu al met credit card bij U kunnen betalen via een betaalterminal. Heeft U de aansluitovereenkomst nog niet dan kan Brainpoint die voor U regelen. Aan de overeenkomst op zich zijn geen kosten verbonden. Wel is het goed er rekening mee te houden dat voor het opstellen en activeren van een hele nieuwe aansluitovereenkomst met VISA en Mastercard ongeveer acht werkdagen nodig zijn.

Vernieuwde website voor Brainpoint Betaalsystemen

Geschreven door Jennifer den Ouden op Friday 27 December 2013 om 12:16 uur.
Met trots presenteert Brainpoint Betaalsystemen haar volledig vernieuwde website. Met de nieuwe opzet van de site is het nu nog eenvoudiger een betaalautomaat van Brainpoint te bestellen. Bij Brainpoint is het mogelijk betaalapparatuur te huren voor een of twee dagen, een week of zelfs voor drie jaar. Brainpoint biedt voor elke situatie een passende huuroplossing.